03-04-2016

Uge 15 2016 : Too Quick To Judge

Too Quick To Judge (Touching Short-Film) - A short-film that teaches us that we shouldn't be too quick to judge people.

30-03-2016

Uge 14 2016 : Good Customer Service - 1940's Training Film

18 minutters Customer Service - Tellers & Call Center Workers - 1940's Training Film.

You Can Tell by the Teller - Training film for phone & business office cashiers (tellers) with interpersonal skills for good customer service. The face of the business. How to greet customers, receive payments accurately and thank the customer.

13-03-2016

Uge 13 2016: Historien om myren

Der var engang en Myre, der gik på job hver morgen for at arbejde. Myren var flittig og kunne lide sit job.
Lederen (Løven) blev overrasket, da han så at Myren var effektiv uden en leder over sig. Han tænkte, når Myren er så effektiv uden arbejdsledelse, så bør Myren kunne blive endnu mere effektiv med nogen til at lede arbejdet.
Løven ansatte Kakerlakken som havde en lederuddannelse og var kendt for sine grundige rapporter. Kakerlakkens første tiltag var at lave et arbejdsskema, han behøvede også en sekretær for at ajourføre skemaet. Så han ansatte Edderkoppen for at holde styr på arkivet og svare på telefonen.
Løven var begejstret over de rapporter, som Kakerlakken skrev, og bad ham om at lave diagrammer over produktionen og analysere udviklingen. Disse dokumenter kunne Løven så vise sin Chef.
Kakerlakken var tvunget til at købe en PC og ansatte Fluen som ansvarlig for IT afdelingen. Myren, som tidligere var en glad og produktiv ansat, hadede nu sit job han var tvunget til at afbryde sin produktion for at beskrive sit arbejde i utallige rapporter og registrere alt!
Løven syntes det var på høje tid at ansætte en chef til afdelingen hvor Myren arbejder, chefstillingen gav han til Kleggen, hvis første indsats var at købe et nyt skrivebord og en ergonomisk arbejdsstol til kontoret.
Den nye chef, Klekken, behøvede naturligvis også en PC, og en personlig assistent for at kunne fremstille en plan for at optimalisere arbejdet og budgettet. Afdelingen som Myren arbejdede i var ikke længere en dejlig arbejdsplads, alle var irriterede og urolige for deres fremtid.
Så foreslog Klekken til Løven at man burde foretage en arbejdsmiljøkortlægning.
Det viste sig at Myrens afdeling havde høje omkostninger og produktiviteten var faldet.
Så ansatte Løven Uglen, en velrenommeret konsulent som skulle foretage en undersøgelse og komme med forslag til forandringer.
Uglen granskede virksomheden i 3 mdr. og fremstillede en gigantisk rapport, hvor resultatet viste at:
”Der er for mange ansatte…”
Gæt hvem Løven afskedigede først?
Naturligvis Myren, da rapporten viste at han led af: Mangel på motivation og havde en negativ indstilling til arbejdet.

13-03-2016

Uge 12 2016 : The Gold Mine Effect - How to find undervalued talent

The Gold Mine Effect - How to find undervalued talent

For six months Rasmus Ankersen (www.rasmusankersen.com) has travelled around the world to crack the secrets of the world's best performance hotbeds. In this video he explains how you can improve your ability to spot undervalued talent.

Learn more about THE GOLD MINE EFFECT - www.goldmineeffect.com

01-03-2016

Uge 11 2016: The Frog's Day Out - Tror du at du kan eller ikke kan - så får du ret

Tror du at du kan eller ikke kan - så får du ret
The Frog's Day Out -