16-06-2012

Uge 25 - Informationsstrømmen

At organisere informationsstrømmen i et stort foretagende, således at
det rette budskab når frem også til medarbejderen på gulvet, er en svær sag. -

 

Læs blot hvorledes det kan gå:

DIREKTØREN TIL VICEDIREKTØREN:
"I morgen kl. 9.00 indtræffer, som du ved, en solformørkelse.
Det er jo ikke noget, man får at se hver dag. Saml derfor personalet
i almindelig påklædning nede i gården. Så kan vi sammen iagttage denne
sjældne hændelse, og jeg vil selv give oplysninger om fænomenet. Hvis
det regner, er det jo ikke så godt; så vil jeg foreslå, at vi mødes i
kantinen".

VICEDIREKTØREN TIL SALGSCHEFEN:
"På direktørens anmodning indtræffer der i morgen kl. 9.00 en
solformørkelse. Hvis det regner, kan vi ikke se noget i almindelig
påklædning, men så gennemfører vi solens forsvinden i kantinen.
Altså noget vi ikke får at se hver dag.

SALGSCHEFEN TIL PRODUKTCHEFERNE:
"Efter direktørens anmodning forsvinder solen i morgen kl. 9.00 i
almindelig
påklædning og det gennemføres i kantinen. Direktøren bestemmer,
om det skal regne. Altså ikke noget man får at se hver dag.

PRODUKTCHEFEN TIL SIN NÆRMESTE MEDARBEJDER:
"Hvis det regner i morgen kl. 9.00 i kantinen, altså noget man ikke
får at
se hver dag, så forsvinder vores direktør i almindelig påklædning".

MEDARBEJDEREN TIL SINE KOLLEGER:
"I morgen skal vores direktør forsvinde.
Det er en skam, at man ikke får det at se hver dag!"